Нормативно-правова база

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2657 –VІІІ»
Лист МОН України від 29.01.2019 № 1/9-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2637 –VІІІ» (управлінський та просвітницький підхід).


Відео

Види булінгу

Види кібербулінгу

Як боротися з кібербулінгом


ПЛАН ЗАХОДІВ

МИКОЛАЇВСЬКОГО ЕКОНОМІЧНОГО ЛІЦЕЮ №1

ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ НАСИЛЬНИЦЬКОЇ МОДЕЛІ ПОВЕДІНКИ, ВИПАДКІВ БУЛІНГУ СЕРЕД УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

НА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

№ з\п Назва заходу Термін прове-дення Учасни-ки Відповідаль-ний
1 Створення на офіційному сайті ліцею освіти сторінки «Протидія булінгу» вересень 8-11 Соціальний педагог, практичний психолог
2 Створення стенду в ліцеї #CтопБулінг вересень 8-11 Соціальний педагог
3 Розміщення на інформаційному стенді номерів телефів гарячої лінії протидії насильству, булінгу вересень 8-11 Заступник директора з навчально-виховної роботи Хлистова О.Р.
4 Проведення заходів у класних колективах в рамках усеукраїнського Тижня протидії булінгу 14-19 вересня 8-11 Класні керівники, практичний психолог
5 Проведення анкетування здобувачів освіти «Булінг та його прояви в підлітковому віці» вересень 10-11 Соціальний педагог
6 Анкетування здобувачів освіти з метою виявлення проявів насильства вересень 8-9 Соціальний педагог
7 Опрацювання нових законодавчих документів, практик щодо протидії насильству, цькуванню в освітньому середовищі упродовж року вчителі Керівники ліцею
8 Публікування на сайті ліцею правил поведінки здобувачів освіти в закладі, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти, порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування), порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу вересень 8-11 Соціальний педагог, заступник директора Хлистова О.Р.
9 Організація співпраці з фахівцями СЮП, ССД, ЦСССДМ щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу та насильства в сім’ях упродовж року 8-11 Заступник директора з Хлистова О.Р.
10 Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників 8-11 класів на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків насильства, булінгу серед учасників освітнього процесу» жовтень Класні керів-ники Керівник МО
11 Проведення уроків відвертого спілкування «Стережись! Бо, що посієш, то й пожнеш», «Про стосунки в учнівському середовищі» жовтень 8-11 Класні керівники 8-11 класів
12 Складання та розповсюдження серед учнів 8-11класів листівок на тему «Не стань жертвою булінгу» листопад 8-11 Соціальний педагог
13 Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ! листопад 8-11 Класні керівники
14 Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» листопад 8-11 Класні керівники 8-11 класів, практичний психолог, соціальний педагог
15 Участь у Всеукраїнській акції «16 днів проти насильства»: 25.11-10.12 учасни-ки освіт-нього процесу Психолог, соціальний педагог, класні керівники
16 Заняття з елементами тренінгу «Протидія насильству. Правила безпечної роботи в мережі Інтернет» 25.11-10.12 8-11 Практичний психолог
17 Інтерактивне заняття для здобувачів освіти «Розвиток навичок протидії насильству» 25.11-10.12 8-11 Практичний психолог
18 Інтерактивне заняття для педагогів «Насильство, жорстока поведінка: виявлення, профілактика, допомога » 25.11-10.12 педаго-ги Практичний психолог
19 Інтерактивне заняття для батьків «Насильству над дітьми – НІ!» 25.11-10.12 батьки Практичний психолог
20 Години спілкування «Кібербулінг! Який він?» грудень 8-11 Класні керівники
21 Практичне заняття «Вчимося жити в мирі і злагоді» грудень 10-11 Соціальний педагог
22 Обговорення питання протидії булінгу на батьківських зустрічах. «Шкільний булінг. Як не стати жертвою булінгу» січень батьки Класні керівники
23 Семінар для учителів «Булінг. Кібербулінг. Їх ознаки» лютий педаго-ги Заступник директора Хлистова О.Р.
24 Засідання учнівського самоврядування за участю соціального педагога на тему «Не допускай насилля над ближнім» березень 8-11 Соціальний педагог
25 Перегляд відеороліку: «Зупиніться! Моя історія про Булінг та Кібербулінг» квітень 8-9 Класні керівники 8-9 класів
26 Години відвертого спілкування за участю шкільного офіцера поліції «Не допускай проявів насилля над собою. Допоможи другу» упродовж року 8-11 Заступник директора Хлистова О.Р., шкільний офіцер поліції
27 Перегляд відео-презентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати?» травень 8-11 Соціальний педагог
28 Профілактична бесіда щодо профілактики правопорушень, жорстокої поведінки в шкільному середовищі упродовж року 8-11 Шкільний офіцер поліції
29 Профілактичні бесіди із здобувачами освіти щодо попередження злочинності та правопорушень, жорстокого поводження з дітьми, запобігання дитячій бездоглядності, здійснення правового виховання, формування моральних цінностей та якостей, пропаганда здорового способу життя упродовж року 8-11 Заступник директора з НВР, представники юстиції
30 Години психолога «Попередження насильства проти дитини в родині» упродовж року 8-11 Практичний психолог



ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ВИПАДКИ

НАСИЛЬСТВА, БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЛІЦЕЇ

1. Заяву про випадки булінгу в ліцеї має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
2. Заява подається директору ліцею відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу в ліцеї, зобов’язаний повідомити про це вчителя, психолога або адміністрацію закладу.
4. Педагог або інший працівник закладу ліцею, який став свідком насильства, булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити директора ліцею про цей факт.
5. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
6. Директор ліцею створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в учнівському середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.
8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
9. Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда -Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Директор закладу має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.


Процедура

подання учасниками освітнього процесу заяви

про випадок булінгу в ліцеї

У разі встановлення факту або підозри на наявність булінгу батьки (особи, що їх заміняють) або працівники школи повідомляють про це адміністрацію ліцею, подаючи заяву встановленого зразка.

Зразок заяви

/Files/images/Заява булінг.png

Кiлькiсть переглядiв: 1087

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930